Apmācību ilgums: 2 stundas
Kiberdrošības apmācība līdz 25 dalībniekiem €900
Kiberdrošības apmācība no 26 dalībniekiem €1500
Apmācību mērķis ir iepazīstināt ar dažādām potenciālajām kiberuzbrukumu metodēm. Tās apzinoties, uzņēmums var savlaicīgi novērst nopietnus draudus, kā piemēram, e-pastu, personas datu un komercnoslēpumu zādzību vai pat ļaunprātīgas kontroles pārņemšanu pār visa uzņēmuma infrastruktūru un biznesa procesiem
Krāpnieciskas e-pasta vēstules (pikšķerēšana/viltošana)
- E-pasts ir viltots, ar mērķi radīt priekšstatu, ka tas tiek sūtīts no uzņēmuma vadības
- Krāpnieciskais e-pasts satur ziņojumu, ka radusies problēma ar lietotāja kontu, kuru var atrisināt, ievadot savu pieejas paroli.
Paroļu uzbrukumi
- Uzbrukumi ar paroļu minēšanu (Password spray)
- Paroļu uzbrukumi, izmantojot vārdnīcu datubāzes (Password dictionary attacks)
- Visbiežāk lietotās paroles
- Rekomendējamās paroles
- Paroļu datu noplūde (haveibeenpwned.com – vietne, kurā iespējams pārbaudīt konkrētu e-pastu un paroļu noplūdes apdraudējuma risku)
- Viltus e-pastu piemēri
Spiegprogrammatūras un reklāmprogrammatūras (Spyware and adware)
- Dažādas programmatūras, kas apkopo lietotāja datorā esošus datus, uzrauga lietotāja aktivitātes un reģistrē visu ievadīto informāciju (piemēram, paroles). Traucējošas reklāmas, uz kurām noklikšķinot, tiek atvērta krāpnieciska satura vietne.
Publisks Wi-Fi tīkls bez paroles
- Tā kā aizdomīgas ierīces var izveidot savienojumu ar publisku Wi-Fi tīklu, kas pieejams bez paroles, tas var tikt izmantots ļaunprātīgiem nolūkiem.
- Hakeris izveido Wi-Fi tīklu ar ticamu uzņēmuma nosaukumu. Lietotājs, nesaskatot neko aizdomīgu, izveido savienojumu ar attiecīgo Wi-Fi un tiek novirzīts uz krāpniecisku tīklu.
Mēstules
- Reklāmas vai jaunumu vēstkopas par produktiem/pakalpojumiem
- Ļaunprātīgas e-pasta vēstules
Sociālā inženierija (Social Engineering)
- Māksla manipulēt ar cilvēkiem, lai tie brīvprātīgi sniegtu hakeriem piekļuvi saviem datiem.
- Tādējādi ļaunprātīgi tiek izmantots cilvēku:
- slinkums
- neuzmanība
- pārmērīga uzticēšanās (hakerim izliekoties par IT speciālistu)
- entuziasms (krāpnieks apsola kādu labumu, ja uzreiz tiks veikta konkrēta darbība)
- patiesa vēlme palīdzēt
- uzticēšanās (lietotājam šķiet, ka viņš izpilda priekšnieka pavēli)
- Nolietotas iekārtas, kas tiek izmestas atkritumos, neveicot pienācīgu apkopi, t.i., datu dzēšanu.
- Paroles ievadīšanas procesa noklausīšanās vai novērošana.
Drošības risinājumi
- Paroles vietā tiek lietots PIN kods
- Daudzpakāpju autentifikācija (Multi-factor authentication jeb MFA)
- Bezparoles autentifikācija
- Bitlocker šifrēšana
- Par Office365 aizsardzības rīku tiek izmantots Microsoft Defender, nevis ATP