Kiberdrošības apmācība

Apmācību ilgums: 2 stundas

Kiberdrošības apmācība līdz 25 dalībniekiem     €900
Kiberdrošības apmācība no 26 dalībniekiem     €1500

Apmācību mērķis ir iepazīstināt ar dažādām potenciālajām kiberuzbrukumu metodēm. Tās apzinoties, uzņēmums var savlaicīgi novērst nopietnus draudus, kā piemēram, e-pastu, personas datu un komercnoslēpumu zādzību vai pat ļaunprātīgas kontroles pārņemšanu pār visa uzņēmuma infrastruktūru un biznesa procesiem

Krāpnieciskas e-pasta vēstules (pikšķerēšana/viltošana)

  • E-pasts ir viltots, ar mērķi radīt priekšstatu, ka tas tiek sūtīts no uzņēmuma vadības
  • Krāpnieciskais e-pasts satur ziņojumu, ka radusies problēma ar lietotāja kontu, kuru var atrisināt, ievadot savu pieejas paroli.

Paroļu uzbrukumi

  • Uzbrukumi ar paroļu minēšanu (Password spray)
  • Paroļu uzbrukumi, izmantojot vārdnīcu datubāzes (Password dictionary attacks)
  • Visbiežāk lietotās paroles
  • Rekomendējamās paroles
  • Paroļu datu noplūde (haveibeenpwned.com – vietne, kurā iespējams pārbaudīt konkrētu e-pastu un paroļu noplūdes apdraudējuma risku)
  • Viltus e-pastu piemēri

Spiegprogrammatūras un reklāmprogrammatūras (Spyware and adware)

  • Dažādas programmatūras, kas apkopo lietotāja datorā esošus datus, uzrauga lietotāja aktivitātes un reģistrē visu ievadīto informāciju (piemēram, paroles). Traucējošas reklāmas, uz kurām noklikšķinot, tiek atvērta krāpnieciska satura vietne.

Publisks Wi-Fi tīkls bez paroles

  • Tā kā aizdomīgas ierīces var izveidot savienojumu ar publisku Wi-Fi tīklu, kas pieejams bez paroles, tas var tikt izmantots ļaunprātīgiem nolūkiem.
  • Hakeris izveido Wi-Fi tīklu ar ticamu uzņēmuma nosaukumu. Lietotājs, nesaskatot neko aizdomīgu, izveido savienojumu ar attiecīgo Wi-Fi un tiek novirzīts uz krāpniecisku tīklu.

Mēstules

  • Reklāmas vai jaunumu vēstkopas par produktiem/pakalpojumiem
  • Ļaunprātīgas e-pasta vēstules

Sociālā inženierija (Social Engineering)

  • Māksla manipulēt ar cilvēkiem, lai tie brīvprātīgi sniegtu hakeriem piekļuvi saviem datiem.
  • Tādējādi ļaunprātīgi tiek izmantots cilvēku:
    • slinkums
    • neuzmanība
    • pārmērīga uzticēšanās (hakerim izliekoties par IT speciālistu)
    • entuziasms (krāpnieks apsola kādu labumu, ja uzreiz tiks veikta konkrēta darbība)
    • patiesa vēlme palīdzēt
    • uzticēšanās (lietotājam šķiet, ka viņš izpilda priekšnieka pavēli)
  • Nolietotas iekārtas, kas tiek izmestas atkritumos, neveicot pienācīgu apkopi, t.i., datu dzēšanu.
  • Paroles ievadīšanas procesa noklausīšanās vai novērošana.

Drošības risinājumi

  • Paroles vietā tiek lietots PIN kods
  • Daudzpakāpju autentifikācija (Multi-factor authentication jeb MFA)
  • Bezparoles autentifikācija
  • Bitlocker šifrēšana
  • Par Office365 aizsardzības rīku tiek izmantots Microsoft Defender, nevis ATP

Saņemt piedāvājumu