“Primend” datu dublēšanas pakalpojums Microsoft 365 pakalpojumiem uz VEEAM tehnoloģijas bāzes
Datu pazaudēšana ir nopietna un dārga problēma vienalga, vai runa ir par lielu vai mazu organizāciju. Cilvēcīga kļūdīšanās var gadīties katram, un arī ļaunprātīgi nolūki nevienam nav nekāds jaunums. Lai samazinātu datu aizsardzības nepilnību radītos zaudējumus un kļūdas neradītu neatgriezeniskas sekas, kā atbalsta pasākums būtu jāievieš regulāra datu dublēšana.
Kāpēc apsvērt datu dublēšanas pakalpojumu
Vairums “Primend” klientu izmanto savā ikdienas darbā dažādus Office 365 pakalpojumus, piemēram, Exchange Online, SharePoint Online, OneDrive for Business, Teams, PowerBI u.c.
Microsoft nenodrošina Office 365 un Microsoft 365 pakalpojumiem datu dublēšanu, piedāvājot tikai sinhronizēšanas iespēju, kas īslaicīgi saglabā dzēstus datus. Microsoft piedāvātā risinājuma mīnuss ir laika faktors, kas dažādu pakalpojumu gadījumā "by default” ir atšķirīgs: Exchange Online gadījumā tās ir 14 dienas, bet SharePoint Online un OneDrive gadījumā, maksimāli, 60 dienas ar nosacījumu, ka ir pieejams speciālists, kurš prot atgūt datus administratora portālā. Teams lietotnes gadījumā šobrīd datu dublēšanas iespējas nav. Lai novērstu iespējamu datu pazaudēšanu, Microsoft iedrošina izmantot trešo pušu risinājumus darbam svarīgu datu aizsardzībai un administrēšanai.
Daži scenārija piemēri:
ar ko atšķiras Microsoft piedāvātā sinhronizācija un datu dublēšana
Par piemēru ņemsim e-pastu - ja e-pasta vēstule tiek izdzēsta no ienākošo vēstuļu un mēstuļu mapes, tad no servera to atgūt vairs nav iespējams, jo visa sistēma tiek sinhronizēta atbilstoši live videi. Datu dublēšanas gadījumā turpretim zināmos laika brīžos no live vides tiek veiktas rezerves kopijas, kas saspiestā veidā tiek uzglabātas no live vides atsevišķi esošā datu nesējā. Tas savukārt dod pārliecību, ka gadījumā, ja no vienas vides dati nejauši vai tīšām tiek izdzēsti, tad tos ir iespējams atjaunot no otras vides rezerves kopijas. Atkarībā no nepieciešamības var noteikt cik bieži datu dublēšana tiek veikta un cik ilgi rezerves kopija tiek saglabāta.
SharePoint Online datu glabāšanai piedāvā 25TB, tāpēc tā ir populāra vide informācijas uzglabāšanai. Second-stage mēstules faili tiek automātiski izdzēsti pēc 30 dienām. Šos failus tomēr var 30 dienu laikā pēc izdzēšanas atgūt no third-stage mēstules, izmantojot izvēli “undo”. Ja kaut kāda iemesla dēļ ir nepieciešams atgūt tikai vienu failu, tad šādu iespēju Microsoft neatbalsta. Vienu failu ir iespējams atgūt tikai, atgūstot visu failu mapi. Šis risinājums var šķist vienkāršs, taču tam ir savi mīnusi. Ja ir nepieciešamība atgūt kādu konkrētu failu un tiek atgūti visi dokumenti, tad šis solis atceļ visas noteiktajā dokumentu kopā veiktās izmaiņas. Tas patiesībā nozīmē to, ka failos un dokumentos tiek pazaudēti visi veiktie labojumi, jo ar šo darbību tiek atjaunota iepriekšējā versija. Ar "Primend” datu dublēšanas pakalpojuma palīdzību ir iespējams atjaunot arī atsevišķus failus, vai arī atjaunot dažādas faila versijas, nepārrakstot visu failu mapi.
Tuvāk par VEEAM Backup for Microsoft 365 pakalpojumu
“Primend” laika gaitā ir testējis dažādus datu dublēšanas piedāvātājus un to pakalpojumus. Iemesls, kāpēc kā datu dublēšanas pakalpojuma partneri esam izvēlējušies tieši VEEAM, galvenokārt ir tāds, ka VEEAM šobrīd datu dublēšanas jomā pārspēj visus citus. Mums patīk, ka risinājuma uzbūve ir vienkārša un loģiska, tādējādi atvieglojot pārvaldību. Licenci ir iespējams iegādāties uz mēnesi, kā tas ir arī mūsu citu Microsoft pakalpojumu gadījumā.
Liela priekšrocība ir arī tā, ka VEEAM piedāvā iespēju saglabāt rezerves kopiju tieši Azure Blob disku masīvā, kas visu datu dublēšanu padara daudz lētāku nekā tas bija iespējams agrāk. Tas savukārt ļauj vienlaicīgi dublēt visus lietošanā esošos Microsoft pakalpojumus, jo, saspiežot datus ar VEEAM tehnoloģijas palīdzību, datu apjoms ir ļoti mazs.
Vienkārša datu atgūšana
VEEAM datu dublēšanas tehnoloģija ir ļoti elastīga - ir iespējams atgūt visus pakalpojumus vienlaicīgi, vai arī tikai vienu failu vai e-pastu.
Izplatītākie iemesli, kāpēc vajadzētu dublēt mākoņpakalpojumus: |
- Microsoft 365 pakalpojumu atgūšanas nepieciešamība
- Cilvēcīgas kļūdas dēļ radušās kļūdas vai ļaunprātīgas darbības
- Datora bojājuma gadījumā, ja dati ir saglabāti ierīcē
- Failu izdzēšanas gadījumā no Sharepoint un OneDrive, vai arī mapju pārrakstīšanas gadījumā
- Datu pazaudēšana kiberuzbrukuma vai izspiedējprogrammatūras gadījumā
- Nepieciešamība, kas izriet no korporācijas politikas
No pakalpojuma uzbūves viedokļa ir svarīgi, lai tas būtu drošs un to būtu viegli izmantot. Otrs ļoti būtisks faktors ir tas, lai mēs pakalpojumu varētu piedāvāt, balstoties uz mēneša maksu, ko diemžēl daudzi citi līdzīgu pakalpojumu sniedzēji nepiedāvā. Klientam ir svarīgi, lai būtu iespējams maksāt par reālo lietotāju skaitu un tikai par tādu datu apjomu, kas tiek reāli izmantots. Nav nepieciešamība slēgt ilgtermiņa līgumu - ja tiek nolemts atteikties no datu dublēšanas pakalpojuma, tad to ir iespējams izdarīt uzreiz.
Lai ikdienas darbs ritētu raiti un tiktu dublēts viss vajadzīgais, ir nepieciešams uzticams partneris, ar kuru konsultēties par to, kā veikt datu dublēšanu, kādus datus dublēt un uz cik ilgu periodu. Ir nepieciešamas arī partneris, kurš veic pirmo iestatīšanu, veic uzraudzību un nodrošina to, lai viss darbotos tā, kā nepieciešams, kā arī vajadzības gadījumā veic datu atgūšanu. Esam gatavi šajā jomā palīdzēt un sniegt atbalstu.
Par “Primend” datu dublēšanas pakalpojumu un cenām vairāk lasi šeit.
Pēc šī modeļa ir iespējams dublēt arī serverus, par ko tuvāk vari izlasīt šeit.
Ja tev šajā jautājumā rodas jebkādi jautājumi, tad sazinies ar mums!