Uzņēmums Veho ir automobiļu izplatītājs, kura vēsture aizsākās 1939. gadā Somijā. Šobrīd tas darbojas gan Somijā, gan Zviedrijā, gan visās trijās Baltijas valstīs. Veho tika dibināts kā Mercedes-Benz zīmola pārstāvis Somijas tirgū, un tas joprojām ir uzņēmuma galvenais darbības fokuss.
Uzņēmumu grupa Veho Baltics ietver Veho Eesti Igaunijā, Veho Lietuva UAB Lietuvā un Veho SIA Latvijā. Kopumā Baltijas valstīs pašlaik strādā vairāk nekā 300 darbinieku.
2019. gadā, nodibinot Veho Baltics, jaunizveidotais uzņēmums saskārās ar vairākiem izaicinājumiem. Tam bija ne tikai sekmīgi jāapvieno vairāki atšķirīgi uzņēmumi, bet arī jāatjauno nolietota infrastruktūra un novecojuši biznesa informācijas tehnoloģiju risinājumi. Turklāt, vienlaicīgi jāturpina veikt ikdienas darba uzdevumus. Lai uzņēmums varētu veiksmīgi tikt galā ar paplašināšanos un koncentrēties uz biznesa pamatdarbību, bija nepieciešama IT ekosistēmas reorganizācija.
Jau sākotnēji bija skaidrs, ka tik plaša mēroga projekta īstenošana ar uzņēmuma iekšējiem resursiem būtu dārga un laikietilpīga. Turklāt, projekta darbības lauks ietvēra visas trīs Baltijas valstis. Tāpēc tika pieņemts lēmums par nepieciešamību piesaistīt palīdzību no malas.
Izvērtējot potenciālos kandidātus sadarbībai IT infrastruktūras atjaunošanā, izšķirošie faktori bija pakalpojumu sniegšanas ātrums, zināšanu un pieredzes līmenis, kā arī spēja operatīvi un efektīvi atrast piemērotākos risinājumus. Kā vēl viens nozīmīgs faktors jāmin partnera fiziskā klātbūtne visās trīs Baltijas valstīs. Laikā, kad ceļošanu negatīvi ietekmēja Covid pandēmijas izraisītie ierobežojumi, bija īpaši svarīgi, lai tie netraucētu projekta norisi.
Pirmais solis Veho un Primend sadarbībā bija visaptveroša audita veikšana uzņēmumā Veho SIA: veicamo darbu sarakstā bija uzņēmuma īpašumā esošo iekārtu un programmatūru inventarizācija un intervijas ar visiem darbiniekiem, lai noskaidrotu, kuras no lietotāju skatu punkta ir kritiskās un vājās vietas uzņēmuma IT infrastruktūrā. Tika pārbaudīts arī viss tīkla aprīkojums, drošības uzstādījumi, iekārtu vecums, savienojumi, kā arī serveru aparatūra, platformas, operētājsistēmas un saites. Pēc IT audita tika sagatavots ziņojums, kurā uzskaitīti veicamie uzdevumi, sarindojot tos prioritārā secībā, lai pēc iespējas ātrāk ķertos pie kritiski vissvarīgākajiem. Veicot auditu, tika konstatēts, ka visneaizsargātākajā stāvoklī ir uzņēmuma serveru parks, jo aprīkojums un operētājsistēmas ir krietni novecojušas.
Tā kā Veho nolēma neinvestēt jauna serveru parka izveidē, alternatīvs risinājums bija visa digitālā īpašuma pārcelšana mākoņvidē – pārvietojot to uz Primend Cloud platformu. Lai pēc iespējas mazāk traucētu klienta ikdienas biznesa procesu darbību, pārsūtīšana tika veikta pa vienai iekārtai, sākot ar tām, kurās darbojas biznesam svarīgākā programmatūra Automaster.
Pārvietojot serverus, tika novērtēti arī Microsoft 365 iestatījumi. Lai uzņēmuma ikdienas darba vide būtu drošībā, darbiniekiem tika uzstādīta daudzpakāpju autentifikācija un uzinstalēta Endpoint Manager programma. Tika uzstādītas arī 56 tīkla ierīces. Procesā vēl ir WiFi un slēdžu apmaiņa – piegādes termiņu dēļ, kas pagājušajā gadā bijuši ilgāki kā ierasts.
Savukārt ātrāk nekā gaidīts tika realizēta projekta sadaļa, kas paredzēja serveru pārnešanu uz mākoņvidi – tas aizņēma vien aptuveni divarpus, trīs mēnešus. Vēl viens patīkams pārsteigums bija operatīvāks ikdienas darbs. Ziņojumus, kuru piegādei lokālajiem serveriem iepriekš bija vajadzīgas vairākas minūtes, mākoņrisinājumi tagad nosūtīja zibenīgi.
Veho Baltics IT vadītājs Siim Susi ir “patiesi priecīgs, ka Baltijā ir partneri, kas spēj tik operatīvi un efektīvi darboties mūsdienu nestabilajā biznesa vidē, nodrošinot kvalitatīvu rezultātu īsā laika posmā. Ārkārtīgi pozitīvi ir arī pieredzēt Primend godīgo un caurspīdīgo komunikāciju problēmsituācijās, kad Primend eksperti meklē klientam piemērotākos risinājumus.
Primend ļoti priecājas redzēt, kā jaunieviestie risinājumi padara klienta ikdienas darbu nepārprotami ātrāku un drošāku. Mēs savu darbu darām ar lielu aizrautību un degsmi – saviem klientiem un partneriem nodrošinot iespēju strādāt ar vienlīdz lielu degsmi, neraizējoties par dažādām ar IT jautājumiem saistītām problēmām un izaicinājumiem.