Efektīva digitālā transformācija uzņēmumā Primekss
Primekss ir Latvijā dibināts uzņēmums, kas savu darbību uzsāka 1997. gadā, un pēdējo gadu laikā piedzīvojis strauju izaugsmi starptautiskā līmenī. Primekss ir godalgots līderis betona tehnoloģiju jomā. Gudri izmantojot novatoriskas tehnoloģijas un sadarbojoties ar vadošajām tehniskajām universitātēm visā pasaulē, tas radījis izcilu un videi draudzīgu industriālo betona grīdu risinājumu, kuru atzinīgi novērtē lieli, pasaulē plaši pazīstami uzņēmumi.
Līdz 2022. gada rudenim, kad Primekss uzsāka sadarbību ar Primend, uzņēmuma IT infrastruktūra bija sadrumstalota. Lai arī uzņēmums jau bija Microsoft klients, MS licences priekšrocības un iespējas netika izmantotas pilnvērtīgi. Galvenokārt tika lietotas Word, Excel un PowerPoint programmas, pārējos uzņēmuma ikdienas darbībai nepieciešamos rīkus izmantojot no citiem piegādātājiem. E-pastu saziņa norisinājās Gmail platformā.
Šobrīd, 19 mēnešus vēlāk, abu uzņēmumu sinerģiskā sadarbība un savstarpējā uzticēšanās ir ļāvusi soli pa solim optimizēt IT infrastruktūru.
-
IT atbalsta dienests darbiniekiem
Kā pirmais solis IT procesu sakārtošanā bija Primend tehniskās palīdzības dienesta nodrošināšana, kas gādā par savlaicīgu problēmsituāciju novēršanu un operatīvu to risināšanu.
-
Tīkla veiktspējas uzlabošana
Meklējot efektīvākos risinājumus tīkla problēmām, Primend optimizēja IT infrastruktūru tā, lai tiktu nodrošināta netraucēta, droša saziņa un uzlabota produktivitāte.
-
Pāreja uz Primend Cloud
Tika veikta skrupuloza un padziļināta izpēte, izvērtējot visus iespējamos scenārijus izdevīgākajam servera izvietošanas variantam, izskatot arī jaunas servera telpas ierīkošanu un nomas iespējas datu centrā. Rezultātā tika pieņemts lēmums serveri pārvietot uz Primend Cloud mākoņu krātuvi. Tas ir ne tikai drošs un ērts, bet arī ekonomiski izdevīgs risinājums.
-
Pilnvērtīga Microsoft pakalpojumu izmantošana
Ceturtais un visapjomīgākais darbs IT infrastruktūras optimizēšanā norisinājās 2023. gada decembrī – aptverot sešas valstis un vairāk nekā 120 darbiniekus, tika veikta pilnīga pāreja uz Microsoft vidi. Tika novērsta līdzšinējā pakalpojumu dublēšanās, un datu migrācija un pāreja uz vienotu vidi palīdzēja to optimizēt, kā arī atvieglot biznesa procesu un ikdienas darbu veikšanu, radot skaidrāku, drošāku un efektīvāku IT sistēmu.
-
Drošības pasākumu stiprināšana
Loģisks un nepieciešams solis papildus visām iepriekšminētajām darbībām bija atbilstošu drošības pasākumu ieviešana. Kā būtiskākos jāmin centrālā lietotāju un ierīču pārvaldības platforma un centralizēti pārvaldīta pretvīrusu sistēma. Kā vispiemērotāko risinājumu visaptverošu drošības pasākumu īstenošanai šajā gadījumā Primend rekomendēja Microsoft Business Premium licenci, kas nodrošina spēcīgu aizsardzību par izdevīgu cenu.
-
Nākotnes plāni: attīstība Microsoft vidē
Galvenais fokuss turpmākajā abu uzņēmumu sadarbībā ir uzlabot automatizācijas un drošības procesus, pilnvērtīgi izmantojot Microsoft vidē pieejamos instrumentus.
Uzņēmuma Primekss darbinieki pašlaik jau aktīvi izmanto Microsoft Teams grupu funkciju, veidojot nodaļu un komandu iekšējo komunikāciju operatīvāku un ērtāku. Lai uzņēmuma iekšējo saziņu transformētu vēl augstākā līmenī, ir plānots darbs pie SharePoint platformas ieviešanas, pielāgojot iekšējās komunikācijas tīklu atbilstoši Primekss vajadzībām.
Pirms katra jaunā IT infrastruktūras elementa ieviešanas, Primend speciālisti veica padziļinātu auditu un rūpīgu plānošanu, lai IT procesu reorganizācijas periodā uzņēmuma Primekss ikdienas darbība noritētu pēc iespējas raiti un netraucēti. Lai darbinieki spētu pilnvērtīgi lietot jaunos produktus, Primend eksperti nodrošināja ievadapmācības.