Igaunijas uzņēmums Forus darbojas dažādās nozarēs, kuras vieno ne tikai kopīgs zīmols, bet arī galvenais darbības princips – drošas un ilgtspējīgas vides izveide. Uzņēmuma pārstāvētās jomas ir nekustamo īpašumu pārvaldība, tehniskā apkope, energoefektivitāte, drošības un apsardzes pakalpojumi un citas.
Pēdējos gados Forus ir ieguldījis ievērojamas pūles iekšējo procesu uzlabošanā, sadarbības stiprināšanā ar partneriem, kā arī infrastruktūras organizēšanā un centralizācijā. Nākamie plānotie izaicinājumi ir vērsti uz iekšējās IT pakalpojumu pārvaldības (ITSM) ieviešanu un konsolidāciju.
Sadarbība ar Primend
Forus sadarbību ar Primend uzsāka pirms pusotra gada, ar mērķi pārveidot IT pārvaldības principus un organizatorisko struktūru. Šajā laikā Forus piedzīvoja būtiskas izmaiņas, veicot vairāku uzņēmumu apvienošanu zem vienota zīmola. Šajā transformācijas fāzē Forus aktīvi meklēja uzticamu partneri. Par tādu kļuva Primend, sniedzot atbalstu un palīdzību IT sistēmu izstrādē, optimizācijā un centralizēšanā.
Pirmais apjomīgais projekts bija vērsts uz Microsoft licencēšanas plāna izstrādi un dažādo uzņēmumu integrēšanu vienotā Microsoft vidē. Šīs pārmaiņas skāra arī Latvijā pārstāvēto uzņēmumu Forus Security Latvia. Nākamie soļi bija Microsoft pakalpojumu ieviešana un lietotāju apmācība to izmantošanā. Tika veikta arī serveru optimizācija, visus serveru pakalpojumus apvienojot datu centrā. Tas ļāva atbrīvoties no diviem lokālajiem serveru skapjiem, kā arī būtiski uzlabot kvalitāti un drošību rezerves kopiju uzglabāšanai.
Uzņēmuma Forus vajadzībām IT ārpakalpojuma izmantošana ir izrādījies ērtāks un izdevīgāks risinājums kā uzņēmuma iekšējā IT komanda. Tas ļāvis optimizēt izmaksas un IT infrastruktūru, kā arī izmantot plašāka pakalpojumu klāsta priekšrocības. IT jautājumu risināšana, piesaistot ārējos ekspertus, kļuvusi elastīgāka. Tas ļauj operatīvāk pielāgoties ekonomiskajām izmaiņām un veicina vienmērīgāku biznesa darbību.
Kādas pārmaiņas šī sadarbība ir ieviesusi?
Veiksmīgās sadarbības rezultātā panākta virkne pozitīvu izmaiņu:
- Palīdzības dienesta lietotāju apmierinātības pieaugums pieaudzis par gandrīz 90 punktiem (NPS vērtējuma skalā).
- IT konsultācijas ir paplašinājušas abu uzņēmumu redzesloku.
- Ieviestie optimizācijas pasākumi ir ievērojami samazinājuši palīdzības dienesta darba laiku un problēmsituāciju apjomu.
- IT atbalsta pakalpojumi kļuvuši efektīvāki, pateicoties vienotam partnerim visā Baltijas reģionā.
Abu uzņēmuma sadarbība ir gan efektīva, gan abpusēji izdevīga. Primend aktīvā iesaiste un nepagurstošā apņēmība maksimāli racionalizēt procesus ir bijusi galvenā atslēga veiksmīgajai partnerībai. Un uz savstarpējo cieņu balstītās attiecības starp Forus un Primend komandām veido lielisku komunikāciju.